Geekzone: technology news, blogs, forums
Guest
Welcome Guest.
You haven't logged in yet. If you don't have an account you can register now.




76 posts

Master Geek
+1 received by user: 1


Topic # 144141 8-May-2014 14:40
Send private message

I transferred over my broadband and phone to Snap on the 1st and internet worked fine but phone didn't. I was overseas for a medical issue so had no idea until I returned yesterday that the line was not connected. Called Snap who told me they mucked up and that Chorus had "missed/overlooked my order".

Got a call just now, saying I have lost my number because I left it too long and it's been disconnected, and that I can either get a Snapplus number or pay $65 to reconnect.

I know it's my fault that I left it so long, but at the same time, it SHOULD have been connected in the first place, shouldn't they compensate somehow, if not fully then partially?
Never really wanted a voip service, hence I chose not to go that route in the first place but it's just stupid that i have to pay to get a new number (not to mention my old one was a pretty cool number which I have now lost -_- )


Create new topic
1685 posts

Uber Geek
+1 received by user: 851


  Reply # 1039126 8-May-2014 14:42
One person supports this post
Send private message

This is not your issue, make it their problem to solve. I'd expect to recieve what I ordered.




Location: Dunedin

53 posts

Master Geek
+1 received by user: 17

Trusted

  Reply # 1039131 8-May-2014 14:50
Send private message

I had basically the same problem with slingshot. We transferred our phone to them and they didn't make the connection in time so we lost our number. We hassled them enough that they paid to have it reconnected.

 
 
 
 


2739 posts

Uber Geek
+1 received by user: 1407

Subscriber

  Reply # 1039136 8-May-2014 14:54
Send private message

Yeah I'd pretty much demand they fix it, and if they refuse, escalate it through http://www.tdr.org.nz/





Information wants to be free. The Net interprets censorship as damage and routes around it.

 

Thinking about signing up to BigPipe? Get $20 credit with my referral link.


282 posts

Ultimate Geek
+1 received by user: 34

Subscriber

  Reply # 1039138 8-May-2014 14:55
Send private message

Yes, make it their problem.

I had a somewhat similar situation a few years ago, with some mobile connections. Was helping set up a new business and went instore to a Telco to get pricing etc. Sales agent said I could pick some numbers immediately, even though we didn't want them activated for another 2 months, which would allow us to get signage and business stationery printed. So I chose 2 sequential phone numbers and signed the paperwork. I went back to the store 6 weeks later to get the Sim's and numbers activated. They'd released one of the numbers. They ended up getting the number back to us within a few days and I understand they compensated the person who received that number.

2253 posts

Uber Geek
+1 received by user: 639

Trusted
Subscriber

  Reply # 1039140 8-May-2014 14:57
Send private message

I agree.  The number will not have been reassigned yet, so just put it back on them to get sorted.




"4 wheels move the body.  2 wheels move the soul."

“Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose.” Douglas Adams



76 posts

Master Geek
+1 received by user: 1


  Reply # 1039156 8-May-2014 15:16
Send private message

Gave them a ring just now.

Told her I was not happy with having to pay the fee considering they told me it's not my fault and it was Chorus who missed the order and wondered if they could do anything.

She was understanding and immediately went to contact someone higher up / in the connection department to see what can be done. Will hear from them within the next day apparently D:

Also asked about the number, but it is highly unlikely they can get the number back, but that was to be expected.

Fingers crossed they get me reconnected >_<

282 posts

Ultimate Geek
+1 received by user: 34

Subscriber

  Reply # 1039171 8-May-2014 15:25
Send private message

So the number was able to be re-allocated within 7 days?



76 posts

Master Geek
+1 received by user: 1


  Reply # 1039196 8-May-2014 15:49
Send private message

kiwiharry: So the number was able to be re-allocated within 7 days?


 

Don't think so. She said I'll most likely be assigned a new one :(

776 posts

Ultimate Geek
+1 received by user: 176

Trusted
Snap Internet

  Reply # 1039226 8-May-2014 16:27
One person supports this post
Send private message

Hi Redeye52

Firstly sorry for the inconvenience caused here, I've had a look at your account and can see that we did try to contact you on multiple occasions, but note below you were overseas which may have been why we were unable to raise you before the line was disconnected (we required further information to port your number)

We have spoken to your previous provider who has agreed to reconnect your old number so that we can then port it over to Snap, our team will be in touch with you shortly to organise.

Thanks,
TheRalph



redeye52: I transferred over my broadband and phone to Snap on the 1st and internet worked fine but phone didn't. I was overseas for a medical issue so had no idea until I returned yesterday that the line was not connected. Called Snap who told me they mucked up and that Chorus had "missed/overlooked my order".

Got a call just now, saying I have lost my number because I left it too long and it's been disconnected, and that I can either get a Snapplus number or pay $65 to reconnect.

I know it's my fault that I left it so long, but at the same time, it SHOULD have been connected in the first place, shouldn't they compensate somehow, if not fully then partially?
Never really wanted a voip service, hence I chose not to go that route in the first place but it's just stupid that i have to pay to get a new number (not to mention my old one was a pretty cool number which I have now lost -_- )





Snap

0800 BROADBAND (276 232)
www.snap.net.nz

@SnapInternet on Twitter
Snap Internet on Facebook

Our Social Media Team:
^RO Ricky - Technical Lead
^AT Ashleigh - Retail Marketing Coordinator





76 posts

Master Geek
+1 received by user: 1


  Reply # 1039262 8-May-2014 16:55
Send private message

Yes, my apologies, I was supposed to stay in NZ during the holidays, but my parents decided to send me overseas as the doctors here were unable to figure out the problem.

Thank you very much for your reply, I will await further contact.

RalphFromSnap: Hi Redeye52

Firstly sorry for the inconvenience caused here, I've had a look at your account and can see that we did try to contact you on multiple occasions, but note below you were overseas which may have been why we were unable to raise you before the line was disconnected (we required further information to port your number)

We have spoken to your previous provider who has agreed to reconnect your old number so that we can then port it over to Snap, our team will be in touch with you shortly to organise.

Thanks,
TheRalph



redeye52: I transferred over my broadband and phone to Snap on the 1st and internet worked fine but phone didn't. I was overseas for a medical issue so had no idea until I returned yesterday that the line was not connected. Called Snap who told me they mucked up and that Chorus had "missed/overlooked my order".

Got a call just now, saying I have lost my number because I left it too long and it's been disconnected, and that I can either get a Snapplus number or pay $65 to reconnect.

I know it's my fault that I left it so long, but at the same time, it SHOULD have been connected in the first place, shouldn't they compensate somehow, if not fully then partially?
Never really wanted a voip service, hence I chose not to go that route in the first place but it's just stupid that i have to pay to get a new number (not to mention my old one was a pretty cool number which I have now lost -_- )


2253 posts

Uber Geek
+1 received by user: 639

Trusted
Subscriber

  Reply # 1039263 8-May-2014 16:57
2 people support this post
Send private message

RalphFromSnap: We have spoken to your previous provider who has agreed to reconnect your old number so that we can then port it over to Snap, our team will be in touch with you shortly to organise.

Thanks,
TheRalph

Nice one Snap...  an excellent save!




"4 wheels move the body.  2 wheels move the soul."

“Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose.” Douglas Adams



76 posts

Master Geek
+1 received by user: 1


  Reply # 1039266 8-May-2014 17:00
Send private message

Nice one Snap...  an excellent save!


One of the reasons I love Snap >:) Excellent customer service and support. Was literally jumping up and down when I saw they could get the number back xD



76 posts

Master Geek
+1 received by user: 1


  Reply # 1043127 13-May-2014 16:24
Send private message

Didn't receive contact at all. Had to call up myself to see what was happening only to be told that they didn't put in the order cause it was me notified them that the phone was not working and not my father (the account holder who's still overseas). Only reason it was put under his name was because I was under-aged and despite paying for the bills myself and actually I created the account I can't get any account info.

Now they expect my father to call from overseas to "authorize me", when it takes at least 10 mins to get through to a person + his poor english skills will take forever to explain the issue = expensive phone bill for overseas calling to set up the phone that should have been connected in the first place.

Darn these rules -_-!

Create new topic



Twitter »

Follow us to receive Twitter updates when new discussions are posted in our forums:



Follow us to receive Twitter updates when news items and blogs are posted in our frontpage:



Follow us to receive Twitter updates when tech item prices are listed in our price comparison site:





News »

Symantec protects data everywhere with Information Centric Security
Posted 21-Sep-2017 15:33


FUJIFILM introduces X-E3 mirrorless camera with wireless connectivity
Posted 18-Sep-2017 13:53


Vodafone announces new plans with bigger data bundles
Posted 15-Sep-2017 10:51


Skinny launches phone with support for te reo Maori
Posted 14-Sep-2017 08:39


If Vodafone dropping mail worries you, you’re doing online wrong
Posted 11-Sep-2017 13:54


Vodafone New Zealand deploy live 400 gigabit system
Posted 11-Sep-2017 11:07


OPPO camera phones now available at PB Tech
Posted 11-Sep-2017 09:56


Norton Wi-Fi Privacy — Easy, flawed VPN
Posted 11-Sep-2017 09:48


Lenovo reveals new ThinkPad A Series
Posted 8-Sep-2017 14:37


Huawei passes Apple for the first time to capture the second spot globally
Posted 8-Sep-2017 10:45


Vodafone initiative enhances te reo Maori pronunciation on Google Maps
Posted 8-Sep-2017 10:40


Voyager Internet expand local internet phone services company with Conversant acquisition
Posted 6-Sep-2017 18:27


NOW Expands in to Tauranga
Posted 5-Sep-2017 18:16


Windows 10 Fall Creators Update coming Oct. 17
Posted 4-Sep-2017 14:10


Garmin introduce Garmin vivoactive 3
Posted 1-Sep-2017 18:38



Geekzone Live »

Try automatic live updates from Geekzone directly in your browser, without refreshing the page, with Geekzone Live now.



Are you subscribed to our RSS feed? You can download the latest headlines and summaries from our stories directly to your computer or smartphone by using a feed reader.

Alternatively, you can receive a daily email with Geekzone updates.